Viva la Magyar Közlekedés!

SZUBJEKTÍV szerző: csajkovszkij | 3 hozzászólás

Okolhatnám Trianont, a kommunistákat, a szovjeteket (amiért távozásukkal sok-sok vasútvonalat felszedtek (az aszfaltot bajos lett volna, csak azért hagyták itt nekünk az utainkat), de nem teszem. Ezt a magyarok hozták össze teljesen egyedül.

cikkhez kapcsolódó kép

Elképesztő, hogy mennyire sekélyes és szervezetlen a magyar tömegközlekedés (értem itt a buszozást és a vonatozást). Jobban mondva szervezett, főleg a mostani, új menetrenddel, de Pest-központú, mintha ebben a hegyek határolta teknőben mindenki oda akarna menni. Nem semmi élmény ám „A”-ból eljutni „B”-be, főleg ha ez a két pont nem főútvonal, vagy fővasútvonal mentén van. Kezdődik ott, hogy ki kéne nézni a menetrendből, melyik vonattal – illetve vonatokkal – kárhoztatunk zötykölődni (mert ugye a buszok és a vonatok pont úgy vannak összehangolva, hogy beérve az állomásra, integethess a vonatodnak). Ám a könyv-formájában manifesztálódott MÁV-menetrend bonyolultabb, mint az a labirintus, amiben Theseus királyfi bolyongott Kréta szigetén – persze szörnyeteg nincs benne, de ezen igényünket pótolja egy-egy MÁV munkatárs is (tisztelet a kivételnek). Nem baj, ott van az Internet, ami némileg érthetőbb, és sokkal egyszerűbb is; ám az átszállások száma és a minimum kétórányi menetidő garantáltan elveszi az ember kedvét már attól is, hogy egyáltalán útra keljen. Kész csoda, ha emberi időben el tudsz indulni. Megjegyzem, ez a buszozás-vonatozás ezerszer jobban megérné, ha összehangolnák a kettőt, de nem szólok bele a nagyok dolgába, elvégre én csak egy utas vagyok.

Ha mégis rávesszük magunkat az út megtételére (leküzdve a gyorsvonatok mocska és a WC-k bűze keltette viszolygásunkat), míg eljutunk „A”-ból „B”-be, „B” előtt még útbaejtjük „C”-t (vagy még esetenként a magyar ABC többi betűivel jelölt pontokat is), ahova nagy valószínűség szerint sosem akartunk menni. Azt már nem is ecsetelném, mi történik akkor, ha külföldre szándékozunk utazni (vagy fordítva: külföldi akar elmenni Magyarországról). A problémák ebben az esetben, a nemzetközi pénztárban dolgozók nyelvtudásának hiányával kezdődnek – itt és most leszögezem, hogy egy német nem fog megtanulni magyarul a MÁV nemzetközi pénztárosai kedvéért. De mint említettem, nem is ragozom.

Hogy mi a megoldás? A kérdés valójában nem is ez, hanem az, hogy van-e egyáltalán megoldás? Ugyanis ha az ember fel meri emelni a hangját, máris jönnek az okosok a tanácsaikkal: Tanulj meg vezetni! vagy Ne menj oda!, stb. Azt hiszem, nem normális, hogy egy 90 perces utat 120, esetenként 300 perc alatt lehet megtenni. Vagy a vonatozásnak nem a végcél elérése, hanem az út megtétele a lényege? Akkor én félre vagyok informálva…

Szólj hozzá Te is!

3
András, 2007. 05. 26. 22:53
válasz erre az üzenetre

Teljes mértékben egyetértek! Most meg még drága is lett, néha már drágább, mint autóval. Ezután még ennyien sem fognak vonattal, busszal utazni...

2
Birka, 2007. 03. 06. 09:54
válasz erre az üzenetre

Nekem az a kedvencem mikor egy 30-40 perces út kedvéért 120 percet várok. Igaz indul vonat 15.48-kor és 16.20-kor, de ezt a kettőt az én 120 peret késő vonatomból szedik ki...IMÁDOM!!!!

1
Noémi, 2007. 03. 04. 19:59
válasz erre az üzenetre

Egyetértek teljes mértékben veled!
Én napi 200 km-t utazok, főútvonalon, a közlekedés elég jó, szó se róla.... !
Bár még azt a mai napig nem értem, hogy mi értelme van annak, hogy az IC óra 36-kor, a gyors meg öt perccel utána 41-kor indul!!!
Eddig, ha lekéstem a 14. 46-os gyorsat, tudtam menni a 15. 10-s Ic-vel, most meg várhatok egy órát! Bravó!!!!
És ez a sűrűbb menetrend!!!!

« előző1 következő »

Ha elfelejtetted volna a jelszavadat, küldesd ki magadnak!


Még nem vagy VIP tag? Regisztrálj!
Mad Monday
» játékajánló: Mad Monday
Legújabb vicc

- Százados úr! Kovács honvéd leugrott ejtőernyő nélkül!
- Már megint?

Értékeld! szavazás 1-reszavazás 2-reszavazás 3-reszavazás 4-reszavazás 5-re
» tovább
Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelem © 2007 Minden jog fenntartva!