Főállás lett a rajongás a fiatalok között

SZÓRAKOZÁS szerző: graffiti | 13 hozzászólás

A Comedy Central nemzetközi felméréséből kiderül, hogy gyökeresen megváltozott a rajongás fogalma: az online generáció sokkal több mindenért akar lelkesedni mint az idősebbek, és rajongása tárgyáról is jóval többet szeretne tudni.

cikkhez kapcsolódó kép

A Comedy Central megbízásából 13 országban összesen 3179, 18 és 34 év közötti fiatalt kértek meg, hogy tartalomfogyasztási és rajongási szokásaikról adjanak átfogó képet. Az említett korosztály érdeklődési köre rendkívül szerteágazó: annyi információval, hírrel találkoznak a fiatalok, hogy a tájékozódási igényük is kibővült.

A magyar, brit és svéd fiatalok 90%-ban egyetértenek abban, hogy manapság már bármiért rajonghat az ember. Míg régen leginkább a sportok és hírességek képezhették a rajongás tárgyát, addig mára ez a lista végeláthatatlanná bővült. Ugyanúgy lehet követni a divatot, márkákat, filmrendezőket, színészeket és tévéműsorokat, mint a gasztro bloggereket, ételfotósokat, humoros közösségi oldalakat vagy YouTube videósokat. A megkérdezettek 83%-a véli úgy, hogy a rajongás közösségi élményt ad.

Akkor és most – A ’90-es években – amikor a legmenőbb zenekarok is csak az új albumuk megjelenésekor adtak hírt magukról – a rajongás jeleként elég volt egy posztert kitenni a falra. Ma már elképzelhetetlen, hogy egy sztár ne posztoljon naponta az Instagramra, a Twitterre, vagy a Facebookra arról, hogy mit csinál éppen. Egy 27 éves angol lány ezt így fogalmazta meg: „A rajongás azt jelenti, hogy nem vagy képes kivárni egy hetet a kedvenc műsorod legújabb epizódjára, folyamatosan híreket vadászol az új részről, visszanézed a régi részeket, stb.”

„Fannak” lenni önmagunk felfedezése is egyben – A felmérésben résztvevők háromnegyede gondolja úgy, hogy rajongani komoly hitvallás, és menőbb dolog egyedi termékeket imádni, mint birkaként a nyáj után menni. Ami a divatot illeti: az egyedi tervezésű, dizájner márkák sokkal felkapottabbak a fiatalok körében, mint a franchise divatboltok legújabb darabjai. A fanok azért szeretnek valamit, mert első benyomás alapján és kellő tájékozódás után saját igényeiknek megfelelőnek találják és képesek rajongani érte.

Rajongókból rajongottak – Az igazán „hardcore” rajongók, akik véleményt is nyilvánítanak rajongásuk tárgyáról, saját táborra tehetnek szert. A felmérés szerint a fiatalok 2/3-a gondolja magáról azt, hogy befolyással bír, 26%-uk pedig egyenesen véleményvezérnek tekinti magát. A megkérdezettek közül a véleményvezérek 93%-ban egyetértettek abban, hogy azért követik őket, mert tőlük várnak ajánlást bizonyos termékekre, műsorokra, filmekre. Mivel befolyásoló tényezők, ezért azzal is számolnak, hogy nem csak saját, de az adott márka érdeke is, hogy egy terméket elsőként próbálhassanak ki és mutathassanak be a követőiknek. Egy másik érdekességre is rávilágít a Comedy Central online népességben vizsgált korcsoporton belüli reprezentatív kutatása: a fiatalok 38%-a ad csak a hírességek szavára, ha termékekről van szó. A hétköznapi emberek tapasztalatai jobban érdeklik a fiatalokat.

Szólj hozzá Te is!

13
Obelia, 2017. 09. 06. 15:22
válasz erre az üzenetre

Now is an era of information, more participation in the Internet project is still very good 192.168.1.254

12
Mark, 2017. 07. 03. 20:07
válasz erre az üzenetre

Every athlete knows how important it is to keep track of time during the preparation for the competition! For this you will perfectly suit the stopwatch and the most important thing that now they can use on the Internet!

11
Anna, 2017. 07. 03. 20:05
válasz erre az üzenetre

Thanks to the author for this wonderful article! I found a lot of important information for myself! Are you preparing for the exams? Then you know for sure that the important criterion in the preparation is the control over time! For this you just need a timer! Try it!

10
Anna, 2017. 06. 02. 14:56
válasz erre az üzenetre

Excellent article, read in one breath! Thank you!
http://calculatorbmi.org/macro-calculator

9
Kasha, 2017. 04. 27. 16:46
válasz erre az üzenetre

Young people need to be involved in Internet projects! 192.168.1.1

8
es, 2017. 04. 20. 12:15
válasz erre az üzenetre

I am very happy to read this article .. thanks for giving us go through info.Fantastic nice. I appreciate this post http://eyebrowthreadinginfo.com/

7
s, 2017. 04. 20. 12:15
válasz erre az üzenetre

Thank you for your post, I look for such article along time, today i find it finally. this post give me lots of advise it is very useful for me http://nopsoriasis.net/

6
joe, 2017. 04. 20. 12:15
válasz erre az üzenetre

Classroom and easy to perceive information. I've been looking for it for a long time and found it all on your website. http://nopsoriasis.net/plaque-psoriasis/

5
h, 2017. 04. 20. 12:14
válasz erre az üzenetre

Good information. It is very interesting to read. I will definitely visit your website in the future http://nopsoriasis.net/types-of-psoriasis/

4
s, 2017. 04. 20. 12:14
válasz erre az üzenetre

Thanks for accepting me, your vision it seems to me a very interesting project and necessary to improve Internet Day to day. http://maddenmobilhack.com/

3
s, 2017. 04. 20. 12:14
válasz erre az üzenetre

I wanted to thank you for this great article. http://nopsoriasis.net/scalp-psoriasis/

2
Bmi Calculator, 2017. 04. 11. 15:37
válasz erre az üzenetre

Very interesting set out the theme!!learned a lot for myself! thank you!

http://calculatorbmi.org

1
zaz, 2016. 12. 14. 18:19
válasz erre az üzenetre

A large collection of free Flash and also Java games in various classifications.

Find Out More

« előző1 következő »

Ha elfelejtetted volna a jelszavadat, küldesd ki magadnak!


Még nem vagy VIP tag? Regisztrálj!
On the run
» játékajánló: On the run
Legújabb vicc

- Százados úr! Kovács honvéd leugrott ejtőernyő nélkül!
- Már megint?

Értékeld! szavazás 1-reszavazás 2-reszavazás 3-reszavazás 4-reszavazás 5-re
» tovább
Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelem © 2007 Minden jog fenntartva!