Depeche Mode: Csalódtam az emberekben

SZÓRAKOZÁS szerző: E. Zsófi | 28 hozzászólás

A nyár egyik első hőhulláma söpört végig azon lelkes rajongókon, akik már a délelőtti órákban is a kapuk mellett hegyezték fülüket, hátha elkapnak egy-egy akkordot a hangszerelő Depeche Mode-tól vagy éppen a Placebo-s fiúktól. Csalódás talán senkit sem ért, mindenki megkapta, amiért jegyet váltott.

cikkhez kapcsolódó kép

Mondanom se kell, hogy felesleges volt annyi ideig várakozni a kapuknál. Mindent a szerencse döntött el. A várt 8-10 kapu helyett az izgatott tömeg két kapun kezdett beáramolni, ahol felkészülhettek a mindent eldöntő rohanásra. Csapódtak a reteszek, tépődtek a jegyek és pár perc múlva azon kaptam magam, hogy egy megfeszített küzdelem után, lihegve örülök az első sorban sikeremnek. Itt már nem kellett sokat várni.

Fél órás késéssel Yonderboi, Zságer, Szűcs és Poniklo már a színpadon döngette a hangfalakat. Hazánk új büszkesége, Fogarasi Laci, kitett magáért. Sorra pörögtek a régi és az új számok váltva, de Laci arca a több 10 ezres tömeg ellenére mégis egyre kedvtelenebbé vált.

"Idő van! Pistike húzz el!!!" - és még sorolhatnám, hogy az intoleráns Depeche-es tömeg mikkel illette magyar képviseletünket. Körülöttem kinéztek a tömegből, amiért jóformán a környéken egyedül mi adtuk át magunkat a zenéjüknek.

A második előzenekar Brian Molko formációja, a Placebo volt. Márciusban jött ki új nagylemezük a Meds, ami elektronikus vonalával könnyen adhatott volna megfelelő lendületet az est főszereplőinek. Sajnos ez nem így történt. Brian, Stefan pattogtak, futkároztak, magukévá tették az egész színpadot, és fantasztikus órát szereztek rajongótáboruknak, akik viszont kisebbségben voltak. Nem volt ováció, hisztérikus tömeg, ami megilletne egy olyan csapatot, akit talán csak a fiatalságuk választ el a Depeche-től, nem a tehetség. Szigeten minden bizonnyal fordul majd a kocka.

Időben el is érkeztem az est sztárjaihoz, a Dave klónok és feketepólósok táborának pillanatához. Ekkor hagytam el a helyszínt. Csalódtam az emberekben, csalódtam, mert azt hittem, hogy egy több tízezres tömeg sokkal nyitottabb a zenére. Tévedtem. De más forrásokból azt hallottam, hogy rendben volt a koncert, a hangosítási nehézségek ellenére legalább annyira, mint márciusban. Dave visszavitte embereit a 90-es, sőt a nyolcvanas évekbe is, de az új slágerek se maradtak el.

Szólj hozzá Te is!

28
Áron, 2009. 06. 25. 13:51
válasz erre az üzenetre

Egyetértek "zenésszel", abszolút igaza van!!!
Nem voltam ott csak olvastam mi történt. hajrá magyarok!!!! Fő az összetartás!....

27
zenész, 2009. 06. 25. 13:04
válasz erre az üzenetre

Mindenkinek elárulok egy titkot!
Nem a főzenekar idejéből megy el az előzenekar(rok) koncertje. Ha nem lenne előzenekar, akkor trekkeket hallgathatna 1-2 órán keresztül a tömeg, mert addig úgysem jönnek ki, amég Ők úgy nem döntenek. Ez a műsor része. Ők választanak, hogy ki játszon előttük. Már csak ezért is borzasztó, hogy ilyen paraszt a magyar, hogy képesek kiutálni a színpadról embereket, mikor ez nekik lehetőség, és pont azért vannak ott, hogy az amúgy is várakozással telő időt, feldobják!!!
Sajnos... Külföldön, nincs ilyen. Elárulom, mi a külömbség. Van, ahol csak a zene van...Ez az ország meg, nem arról híres, hogy figyeljen az embertársakra, tök mindegy, hogy színpadon állnak-e, vagy a buszmegállóban...
Hmmm......Elkeserítő...

26
Sabya, 2006. 06. 25. 14:51
válasz erre az üzenetre

@: "Remélem a 3. zenekarnál elhúztál hátra a picsába..(direkt írtam ilyen csúnyát, hogy szeress)"

Hidd el, azzal a lendülette hagytuk el az egész koncert területét, amikor Brinanék az utolsó akkordot eljátszották.
Én pl tök pozitívan álltam a DM-hoz is, és a koncertek kezdete előtt, elkezdtem beszélgetni egy sráccal aki nagy fan. Tök sok mindent mesélt a bandáról meg a zenéjükről, és szivesen meghallgattam volna, de miután próbáltuk volna élvezni a dolgot, és a mögöttünk állók nem hogy őket, de minket is tapló beszólásokkal aláztak le, kicsit elment a kedvem az élettől is. Részemről ezentúl én is így fogok viselkedni az összes DM-essel..

25
UbUl, 2006. 06. 24. 20:34
válasz erre az üzenetre

Van benne igazság... A DM szerintem egyre inkább hanyatlik. Legalábbis nekem egyre rosszabbnak tűnik...

24
@, 2006. 06. 24. 15:44
válasz erre az üzenetre

Remélem a 3. zenekarnál elhúztál hátra a picsába..(direkt írtam ilyen csúnyát, hogy szeress)

válasz a(z) 17. üzenetre
23
adriki, 2006. 06. 24. 15:30
válasz erre az üzenetre

Egy utolsó gondolat, - tudom, hogy ez nem a reklám helye-, de aki gondolja, látogasson el a Kultiplexbe, DM és Placebo partyért. PEACE!!

22
adriki, 2006. 06. 24. 15:23
válasz erre az üzenetre

Amúgy, a címmel is egyetértek, valóban, én is "CSALÓDTAM AZ EMBEREKBEN" És ezt most csak az vegye fel akinek inge'. Én is 2 olyan emberkével mentem, akik inkább a DM miatt mentek ki. De mégis megpróbálták élvezni a Placebo-t is. Nekik se tetszett amúgy túlzottan, de az annak is köszönhető, h. az új számokat nem igazán ismerték. SUFFER WELL érvelésével is egyetértek, és köszönet neki a fesztiválos tapasztalatainak ismertetéséről.:S Remélhetőleg azért még sem fog ilyen előfordulni, vagy leg. nem az én környezetemben.XD

21
adriki, 2006. 06. 24. 15:11
válasz erre az üzenetre

Én is csak azért írok ide, mert végre valaki megfogalmazta a lényeget. E. Zsófi egyetértek veled maximálisan. Szerintem is röhej... De Szigeten majd bepótoljuk!! Igaz, 9 rugóért ez azért tényleg élvezhetetlen volt. ÉS NEM AZÉRT, MERT HOGY ALULTELJESÍTETT VOLNA A PLACEBO!!! (Hanem a drága anti-placebo-fanokxD)

20
edebá, 2006. 06. 24. 12:30
válasz erre az üzenetre

1. Majd ha a yonderboi előzenekara lesz a DM (soha) és a rajongók nem kellőképpen ugrálnak Dave Gahanék előjátékára, akkor a yonderboi közönségéről is ez lesz a véleményed?
2. Miért használod a címben a depeche mode nevét, ha még a koncertet sem láttad?
3. Nincs nálatok korrektor vagy olvasószerkesztő? Vagy legalább add oda a firkálmányod az általános iskolai tanárodnak. Esetleg egy tízéves gyereknek, biztos szivesen kijavítja.
4. Ha mindenki úgy pörgött volna a yonderre, ahogy te, akkor végignézted volna a DM-et?
5. ki a fasz az a yonderboi?

19
morpet, 2006. 06. 24. 11:39
válasz erre az üzenetre

A kifutó végénél első sor: egy csomóan hatalmasat tomboltak a Placebóra, aztán ugyanők a DM-re is; senki sem szólt be nekik, pláne, mert egy-két kivételtől eltekinve mindenki nyitottan, érdeklődve fogadta arrafelé a Placebót -- tanulság, hogy nem volt szerencséd, rossz helyre kerültél.
Én pl. egyetlen Placebo számot sem ismertem, de meghallgattam őket. Nem táncoltam vagy tapsoltam, néhány Placebo rajongó mellesleg kicsit ideges volt azokra az előttük állókra, akik náluk kevésbé adták át magukat a koncertnek.
Az előzenekarokat mindig, és sokkal keményebben bántják, nem csak a DM koncertek előtt. Ez rendkívül szomorú, de nincs köze a DM rajongókhoz. A konkrét esetben pedig kizártnak tartom, hogy az általad leírtak jellemzőek voltak a Puskásban, szerintem elszigetelt jelenség volt a környezetedben.
Ettől függetlenül még kevésbé értek egyet azokkal, akik egy ilyen írás miatt neked mentek. Jónéhányukat rendszeresen olvasom egy másik topikon, és csalódást okoztak, mert EZ valóban intolerancia. Ha valakinek nem tetszett valami, és ezt leírja, ám legyen. Talán lehetett volna másképp fogalmazni (lehetett volna: csalódtam a körülöttem állókban), kevésbé általánosítani (pláne 10000 emberre...), de az igazság az, hogy miközben a koncerten tapasztaltak nem teljesen támasztják alá Zsófi felháborodását, addig ezek a reagálások kitűnő bizonyítékai annak, hogy a depesmódosok valóban tudnak intoleránsak lenni.
Bárki beszól szeretett bandánknak, vagy nekünk, rajongóknak, egyből nekimegy mindenki a beszólónak. Az olyanok, hogy "minek foglalod az első sort", különösen nevetségesek, lenézőek, én szégyellem magam helyettetek.
Amúgy a Placebo nagyon jó előzenekar volt, nem mellesleg a DM és a Placebo rajongók halmazának komolyan van metszete. Innentől az egész vita elég mondvacsinált (mindkét részről).
Béke!

18
bg, 2006. 06. 24. 11:15
válasz erre az üzenetre

ne öljük egymást szerintem! volt egy-két bunkó, ami sajnos a legtöbb helyen előfordul, és én is rosszul vagyok az ilyen beszólásoktól, főleg ha a kedvenceim felé irányul. de ettől még nem kéne két táborra szakadni, és itt idegesíteni egymást. valahol mindkét "félnek" igaza van, meg lehet érteni mindkét oldalt. (persze nem a bekiabálókra gondolok). Nyugi, és imádjátok a kedvenceiteket, ja és tolerancia a másikkal szemben!

17
Sabya, 2006. 06. 24. 10:25
válasz erre az üzenetre

drágáim..akik szerint mi foglaltuk az első sort. kezdjük ott hogy voltunk kb 10en, aztán mi ugyanúgy kifizettük a 9 rugót a jegyért mint ti, így hát senki nem szabhatja meg hogy a 3 fellépő banda közül kit nézünk, hallgatunk meg. és most is meglátszik az agresszív viselkedésetek mint ott. akármennyire is előzenekar vagy nem az valaki, nem azon múlik hogy taplók vagytok e vagy sem. kiváncsi lennék ti mit szólnátok a helyükben, mikor ők is kilómétereket utaztak a ti szórakozztatásotok kedvéért. ha nem tetszik kussban nézdd végig, és várd azt amire jöttél.

16
Lilian, 2006. 06. 24. 09:56
válasz erre az üzenetre

Kicsi lány! Szerintem felejtsd el a közeljövőben a DM koncerteket! Inkább tanulj meg helyesen írni!

válasz a(z) 12. üzenetre
15
suffer well, 2006. 06. 24. 02:55
válasz erre az üzenetre

Beszólogatás mindig jut minden előzenekarnak.Sőt nem ritkán keményebb bánásmód.
Amelyik zenekar ezt vállalja az tisztában is van vele.
De még így is királyi fogadtatás volt.

Pl. a Placebo Pecsás koncertjén pár éve, az előzenekart fütyülték meg kurvaanyázták rendesen.(+középsőújj a levegőben)

Tanulság:
Kedvenc zenekarodat ne nézd meg előzenekar szerepben.Mert néhány ember mindig lesz a stadionban aki nem bírja ki ...
Tomboló közönségre számítani végképp butaság volt ,mert aznap is valószínűleg 39.999-en a DM miatt mentek.

válasz a(z) 12. üzenetre
14
@, 2006. 06. 24. 02:34
válasz erre az üzenetre

Ha nem vagy fan, akkor miért foglalod az első sort???

válasz a(z) 10. üzenetre
13
Cica, 2006. 06. 24. 02:32
válasz erre az üzenetre

Lehet hogy "csak" rossz helyen álltál...
Egy beszólás miatt ne írd le a mode rajongókat...
Egyébként fergeteges élményről maradtál le.

válasz a(z) 12. üzenetre
12
E.zsofi, 2006. 06. 24. 02:08
válasz erre az üzenetre

Igazad van, de nyílván az írásomból kiderül, hogy azért mentem el, mert ezt tapasztaltam. Hangsúlyosom senkitől se vártam, hogy úgy élvezze mint én, de azt vártam, hogy ne szólogassanak be olyanokat amiket idéztem. Ennyi. De mindegy lehet megvérom hogy kinőjön a szőröm vagy igazából nem is ér annyit az egész hogy ennyien lealázzanak.

11
suffer well, 2006. 06. 24. 02:02
válasz erre az üzenetre

Majd én érvelek Zsófi !

1. Én pl. nagyon szeretem a Placebo-t de laza tapsoláson +éneklésen kivül nem tomboltam, tartogattam az energiámat a fő kedvencemre.de ettől még élveztem a Placebot. nem feltétlenül tombolás kell legyen a végeredmény ha az ember élvezi a zenét.

2. Szerintem igenis jól fogadták őket, előzenekar ennél jobb fogadtatásban ritkán részesül mert az emberek másra vannak rákészülve. Előzenekaroknak általában csak rosszabb sors jut.
Amúgy meg pár bekiabálás volt,de 40.000 emberből mindig van jópár barom akárhova is mész, főleg idehaza. Szóval fogsz még csalodni az emberekben ha stadionkoncertre beteszed a lábad. Főleg ha előzenekarokat akarsz megtekinteni.

3. A Szigeten is könnyen csalódhatsz az emberekben,mert ott is nagy eséllyel keverdik oda majd pár állat akit nem fog érdekelni a Placebo, csak úgy lökdösődnének egyet....stb.. sorolhatnám a fesztiválos tapasztalataimat.

4. Azt hitted hogy több tízezres tömeg nyitottabb a zenére.
Te magad sem vagy az,mert mint írod nem vagy DM fan,de ha nyitott lennél ottmaradsz és megnézed Őket.De te inkább hazabuszoztál. Nem ilyen egy zenére nyitott ember szerintem.

Hmm ennyi.

10
E. Zsófi, 2006. 06. 24. 01:27
válasz erre az üzenetre

Nem értem miért baj, ha valaki nem Depeche Mode fan. Ilyen is van a világon. Elnézést, hogy fizettem 9000ft/ot azért, hogy aztén egy pasi röhögve fotózza, hogy merem élvezni az előzeekarokat.
Hihetetlen. Hihetetlen, hogy érvelni se tudtok rendezen. Az érv, hogy azért írok ilyet "mrt nem szőrös a puncim", vagy mert "szőke vagyok". Az ilyenek szálljanak magukba, mert én leírtam szubjektív névvel ellátott véleménnyel, hogy én hogy értékeltem..Mindegy. És egy szóval nem írtam magáról a mode-ról negatív véleményt.

9
Bijus, 2006. 06. 23. 22:53
válasz erre az üzenetre

Hát ez igazán érdekes... VAlóban azt vártad h x tízezer ember ugyanugy bulizzon Placebora mint Szigeten fog? Elég nagyot tévedtél.. én is szeretem mind 3at, de nem gondoltam ezt, hiszen DM volt a főzenekar... És tudod nagyon nagyot hagytál ki azzal hogy elhuztál...de nekünk csak jót tettél ezzel...

« előző1 2 következő »
kapcsolodó cikkek

Lenyűgöző zene a Fenekek között

Nem is szépítem, manapság kevés jó zenét lehet hallani. Valami mindig ...

Ha elfelejtetted volna a jelszavadat, küldesd ki magadnak!


Még nem vagy VIP tag? Regisztrálj!
Pulykalövő
» játékajánló: Pulykalövő
5) $atlag = 0; // teli, félig-teli, üres csillag if ($atlag >= ($i - 0.3)) $fajlnev = 'csillag-teli.png'; elseif ( $atlag >= ($i - 0.6 ) && $atlag <= ($i - 0.3 ) ) $fajlnev = 'csillag-fel.png'; else $fajlnev = 'csillag-ures.png'; $get_modul = 'viccek'; // $_GET['modul'] print "\"szavazás"; } return $atlag; } ?>
Legújabb vicc

- Százados úr! Kovács honvéd leugrott ejtőernyő nélkül!
- Már megint?

Értékeld!
Fatal error: Call to undefined function mokamerce() in /var/www/clients/client220/web1130/web/public_html/index.php on line 275